Статут
Ліцею №14
Дніпровського району м.Києва

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням Дніпровської
районної в місті Києві державної адміністрації
від 03.04.2024р № 227


СТАТУТ

ЛІЦЕЮ № 14

ДНІПРОВСЬКОГО РАЙОНУ М. КИЄВА

(нова редакція)

ідентифікаційний код 22875101

місто Київ

2024 рік

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Ліцей № 14 Дніпровського району м. Києва (далі – Ліцей № 14 м. Києва) є комунальним закладом загальної середньої освіти. Основним видом діяльності Ліцею № 14 м. Києва є освітня діяльність, що провадиться на рівнях початкової, базової середньої та профільної середньої освіти.

1.2. Ліцей № 14 м. Києва діє в результаті зміни типу та найменування спеціалізованої школи-інтернату I-ІІ ступенів № 14 м. Києва з поглибленим вивченням предметів художньо-естетичного циклу відповідно до рішення Київської міської ради від 09.11.2023 №7314/7355 «Про зміну типу та найменування Спеціалізованої школи-інтернату І-ІІ ступенів № 14 м. Києва з поглибленим вивченням предметів художньо-естетичного циклу», є його правонаступником.

1.3. Ліцей № 14 м. Києва належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва, яку у відповідності до Закону України «Про місцеве самоврядування» представляє в особі представницького органу Київська міська рада, яка є її засновником та власником (надалі – Власник), віднесений до сфери управління Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації, підпорядкований управлінню освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації (надалі – Орган управління) та підзвітний Департаменту освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

1.4. Ліцей № 14 м. Києва є юридичною особою публічного права, користується правами та виконує обов’язки, пов’язані з його діяльністю. Ліцей № 14 м. Києва самостійно приймає рішення й здійснює діяльність у межах своєї автономії, передбаченої законодавством та цим Статутом.

1.5. Найменування закладу освіти:

Повне найменування українською мовою: Ліцей № 14 Дніпровського району м. Києва.

Скорочене найменування українською мовою: Ліцей № 14 м. Києва.

1.6. Місцезнаходження Ліцею № 14 м. Києва:

02125, місто Київ, проспект Воскресенський, 3.

1.7. Ліцей № 14 м. Києва має статус закладу загальної середньої освіти. Ліцей № 14 м. Києва має ідентифікаційний код 22875101, печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, штамп, бланки, може мати логотип, власну символіку та інші реквізити та діє на підставі цього Статуту.

Ліцей № 14 м. Києва є бюджетною, неприбутковою установою.

1.8. Ліцей № 14 м. Києва не може бути засновником іншої юридичної особи.

1.9. Ліцей № 14 м. Києва у своїй діяльності керується Конституцією України, Бюджетним кодексом України, законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про забезпечення функціонування української мови як державної», Положенням про ліцей, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2021 року № 1062, іншими нормативно-правовими актами, чинними міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, рішеннями (розпорядженнями) Власника та Органу управління, а також цим Статутом.

1.10. Мовою освітнього процесу в Ліцеї № 14 м. Києва є державна мова.

ІІ. МЕТА І ЗАВДАНННЯ

2.1. Головною метою діяльності Ліцею № 14 м. Києва є забезпечення:

здобуття профільної середньої освіти, базової середньої освіти та початкової освіти;

всебічного розвитку, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення й здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

формування в учнів компетентностей, визначених Законом України «Про освіту» та державними стандартами.

2.2. Головними завданнями Ліцею № 14 м. Києва є:

1) всебічний розвиток, навчання, виховання, виявлення обдарувань, соціалізації особистості, яка здатна до життя в суспільстві та цивілізованої взаємодії з природою, має прагнення до самовдосконалення й здобуття освіти упродовж життя, готова до свідомого життєвого вибору та самореалізації, відповідальності, трудової діяльності та громадянської активності, дбайливого ставлення до родини, своєї країни, довкілля, спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;

2) організація освітнього процесу, що ґрунтується на цінностях та принципах, визначених законами України «Про освіту» та «Про повну загальну середню освіту»;

3) створення безпечного освітнього середовища для учасників освітнього процесу;

4) виявлення та розвиток індивідуальних здібностей учнів, досягнення ними результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування й застосування відповідних компетентностей, що визначені Законом України «Про освіту» і відповідними державними стандартами повної загальної середньої освіти та необхідні для подальшого здобуття освіти;

5) організація вивчення учнями профільних навчальних предметів (інтегрованих курсів);

6) організація освітнього процесу, що ґрунтується на загальнолюдських цінностях, визначених законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про забезпечення функціонування української мови як державної»;

7) реалізація свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян, формування засад здорового способу життя, збереження й зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;

8) формування патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини українського народу, усвідомлення обов’язку захищати в разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України;

9) формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності.

2.3. Діяльність Ліцею № 14 м. Києва будується на принципах:

людиноцентризму;

верховенства права;

забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;

забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;

прозорості й публічності прийняття та виконання управлінських рішень;

відповідальності й підзвітності перед суспільством, Власником та Органом управління;

нерозривного зв’язку зі світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;

академічної доброчесності;

автономії в межах, визначених законом;

гуманізму;

демократизму;

єдності навчання, виховання та розвитку;

невтручання політичних партій в освітній процес

невтручання релігійних організацій в освітній процес (крім випадків, визначених законом).

2.4. Ліцей № 14 м. Києва несе відповідальність перед суспільством і державою за:

- безпечні умови освітньої діяльності, створення безпечного освітнього середовища;

- дотримання державних стандартів освіти;

- дотримання фінансової дисципліни;

- збереження матеріально-технічної бази;

- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої та наукової діяльності.

2.5. Ліцей № 14 м. Києва зобов’язаний:

виконувати державні стандарти повної загальної середньої освіти;

надавати якісні освітні послуги та забезпечувати результати навчання відповідно до державних стандартів повної загальної середньої освіти;

організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню здобувачів освіти відповідно до законодавства.

ІІІ. CTPУKTУPA ТА ОРГАНІЗАЦІЯ

ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЛІЦЕЮ № 14 М. КИЄВА

3.1. Освітній процес організовується в безпечному освітньому середовищі та здійснюється з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей, їхніх особливих освітніх потреб.

3.2. Ліцей № 14 м. Києва забезпечує здобуття повної загальної середньої освіти відповідно до ліцензій на провадження освітньої діяльності на відповідному рівні повної загальної середньої освіти.

3.3. Ліцей впроваджує міжнародну педагогічну систему «Вальдорфська школа».

3.4. Освітній процес організовується за такими циклами:

перший цикл початкової освіти – адаптаційно-ігровий (1-2 роки навчання);

другий цикл початкової освіти – основний (3-4 роки навчання);

перший цикл базової середньої освіти – адаптаційний (5-6 роки навчання); другий цикл базової середньої освіти – базове предметне навчання (7-9 роки навчання);

перший цикл профільної середньої освіти – профільно-адаптаційний (10 рік навчання);

другий цикл профільної середньої освіти – профільний (11-12 роки навчання).

3.5. Структурні підрозділи Ліцею № 14 м. Києва діють на підставі цього Статуту та положень про них, затверджених директором Ліцею № 14 м. Києва.

До структурних підрозділів Ліцею № 14 м. Києва входять:

структурний підрозділ, що забезпечує здобуття початкової освіти (1-4 класи);

структурний підрозділ, що забезпечує здобуття базової середньої освіти
(5-9 класи);

інші внутрішні структурні підрозділи.

3.6. 3 першого класу в Ліцеї № 14 м. Києва вивчається німецька та англійська мови.

3.7. Початкова школа забезпечує здобуття освіти на першому рівні середньої освіти, що передбачає виконання учнем вимог до результатів навчання, визначених державним стандартом початкової освіти.

3.8. Ліцей № 14 м. Києва забезпечує здобуття профільної середньої освіти за трьома профілями навчання відповідно до освітньої програми.

Профілі навчання визначаються з урахуванням освітніх потреб учнів, запитів їхніх батьків, інших законних представників, можливостей матеріально-технічної бази та кадрового забезпечення Ліцею № 14 м. Києва.

3.9. Для досягнення учнями результатів навчання та компетентностей згідно з вимогами відповідних державних стандартів повної загальної середньої освіти в складі Ліцею № 14 м. Києва в порядку, визначеному законодавством та цим Статутом, створюються класи, групи для вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів), міжкласні групи учнів, навчальні кабінети (з навчальних предметів (інтегрованих курсів) однієї або різних освітніх галузей).

3.10. Ліцей № 14 м. Києва може створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною формою навчання, інклюзивні класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами.

3.11. Міжкласні групи учнів можуть створюватися для організації проєктної діяльності учнів, застосування інших освітніх технологій i методів навчання, що забезпечують взаємодію під час спільної діяльності учнів різних класів одного або різних років навчання.

3.12. У складі Ліцею № 14 м. Києва можуть створюватися тимчасові (від одного семестру (триместру)) науково-дослідницькі класи та/або міжкласні групи учнів з метою організації профільного навчання. Для підготовки до участі в заходах змагального характеру (конкурсах, олімпіадах, турнірах тощо) можуть створюватися тимчасові групи учнів.

3.13. Гранична кількість учнів у класі (наповнюваність класу) визначається відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту».

3.14. 3 метою забезпечення належної якості вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) клас може ділитися не більш як на три групи з кількістю учнів не менше восьми осіб.

Учні розподіляються між класами (групами) директором Ліцею № 14 м. Києва.

3.15. Ліцей № 14 м. Києва планує свою роботу самостійно, відповідно до стратегії розвитку Ліцею № 14 м. Києва, перспективного та річного планів.

У перспективному плані роботи відображаються найголовніші питання роботи Ліцею № 14 м. Києва, визначаються перспективи його розвитку.

Річний план роботи схвалюється на засіданні педагогічної ради Ліцею № 14 м. Києва та затверджується директором.

Стратегія розвитку Ліцею № 14 м. Києва схвалюється на засіданні педагогічної ради та затверджується Органом управління за поданням Ліцею
№ 14 м. Києва.

3.16. Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма, – документ, що містить комплекс освітніх компонентів, спланованих та організованих Ліцеєм № 14 м. Києва для досягнення учнями визначених цією програмою очікуваних результатів навчання, яка складається на основі освітніх програм за вальдорфською педагогікою, затверджених Державною службою якості освіти України, та типових освітніх програм, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.

Освітня програма Ліцею № 14 м. Києва схвалюється педагогічною радою й затверджується директором.

На основі освітньої програми Ліцей № 14 м. Києва складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу.

На основі визначеного в освітній програмі Ліцею № 14 м. Києва навчального плану педагогічна рада складає, а його директор затверджує річний план (один aбo декілька), у якому конкретизується перелік навчальних предметів (інтегрованих курсів), обов’язкових до вивчення, вибіркових (за вибором учнів) освітніх компонентів, зокрема навчальних предметів, курсів, інтегрованих курсів, та кількість навчальних годин на тиждень, навчальний рік.

3.17. Відповідно до освітньої програми педагогічні працівники Ліцею № 14 м. Києва самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти i науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби процесу навчання, що мають забезпечувати виконання статутних завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.

3.18. Внутрішня система забезпечення якості освіти формується Ліцеєм
№ 14 м. Києва відповідно до Закону України «Про освіту» та може включати:

стратегію (політику) та процедури забезпечення якості освіти;

систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

оприлюднені критерії, правила та процедури оцінювання учнів;

оприлюднені критерії, правила та процедури оцінювання педагогічної (науково-педагогічної) діяльності педагогічних та науково-педагогічних працівників;

оприлюднені критерії, правила та процедури оцінювання управлінської діяльності керівних працівників Ліцею № 14 м. Києва;

забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу, у тому числі для самостійної роботи учнів;

забезпечення наявності інформаційних систем для ефективного управління Ліцеєм № 14 м. Києва;

створення в Ліцеї № 14 м. Києва інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

інші процедури та заходи, що визначаються спеціальними законами або документами Ліцею № 14 м. Києва.

3.19. Ліцей № 14 м. Києва здійснює освітній процес за інституційною (очною (денною), дистанційною) та індивідуальною формами навчання (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж). Індивідуальне навчання організовується відповідно до Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти, затвердженого Міністерством освіти i науки України.

3.20. Ліцей № 14 м. Києва може організовувати освітній процес із використанням технологій дистанційного навчання за допомогою технічних засобів комунікацій, доступних для учасників освітнього процесу.

3.21. 3 метою створення оптимальних умов для навчання організовується позаурочна діяльність учнів через роботу гуртків, студій, наукових товариств та об’єднань.

3.22. Зарахування дітей до Ліцею № 14 м. Києва для здобуття профільної середньої освіти (до 10-11 (12) класів) відбувається на конкурсних засадах. Конкурс може не проводитися, якщо кількість поданих заяв про зарахування не перевищує загальної кількості вільних місць у відповідних класах.

3.23. Зарахування дітей до Ліцею №14 м. Києва для здобуття базової середньої освіти (до 5-9 класів) здійснюється на конкурсних засадах, якщо це не порушує право учнів, які здобули початкову освіту в Ліцеї №14 м. Києва, на продовження навчання в ньому та за умови, що кількість поданих заяв про зарахування перевищує загальну кількість вільних місць у відповідних класах.

3.24. До Ліцею № 14 м. Києва для здобуття початкової освіти (до 1-4 класів) обов’язково зараховуються всі діти, які проживають на території обслуговування Ліцею № 14 м. Києва; є рідними братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту в Ліцеї № 14 м. Києва; є дітьми працівників Ліцею № 14 м. Києва.

3.25. Зарахування дітей до Ліцею № 14 м. Києва на конкурсних засадах (проведення будь-яких заходів, спрямованих на перевірку знань, умінь, навичок чи інших компетентностей дитини), для здобуття початкової освіти (до
1-4 класів) забороняється.

3.26. За Ліцеєм № 14 м. Києва закріплюється територія обслуговування в порядку, встановленому чинним законодавством.

3.27. Зарахування до Ліцею № 14 м. Києва здійснюється відповідно до наказу директора, що видається на підставі заяви про зарахування до Ліцею №14
м. Києва (далі – заява про зарахування) одного з батьків дитини (чи повнолітньої особи, яка має намір здобувати освіту), поданої особисто (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника) за зразком згідно з Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти i науки України, до якої додаються:

копія свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа);

оригінал або копія медичної довідки за формою первинної облікової документації № 086-1/o «Довідка учня загальноосвітнього навчального закладу про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затвердженою наказом Міністерства охорони здоров’я України;

оригінал або копія відповідного документа про освіту (за наявності).

У випадку подання копій документів, передбачених цим пунктом, оригінали мають бути подані до видання наказу про зарахування (крім свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти).

3.28. Діти або один з їхніх батьків, які мають довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, довідку про звернення за захистом в Україні, посвідчення біженця, посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту або якій надано тимчасовий захист, та які не мають одного чи обох документів, визначених пунктом 3.27 цього розділу, зараховуються без подання зазначених документів згідно з Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти i науки України.

3.29. Організація інклюзивного навчання в Ліцеї № 14 м. Києва на відповідних рівнях освіти здійснюється відповідно до порядків, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Зарахування осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти на всіх рівнях освіти здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» та в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Інклюзивний клас утворюється та організовується інклюзивне навчання з урахуванням рівня підтримки, рекомендованого інклюзивно-ресурсним центром, на підставі заяви одного з батьків (інших законних представників) учня з особливими освітніми потребами та висновку про комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку дитини, що надається інклюзивно-ресурсним центром.

У Ліцеї № 14 м. Києва створюються умови для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей.

3.30. Надані Ліцею №14 м. Києва персональні дані обробляються відповідно до Закону України «Про захист персональних даних».

3.31. У Ліцеї № 14 м. Києва для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які ïx замінюють, за наявності належної матеріально-технічної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу та умов організації харчування дітей створюються групи подовженого дня. Порядок створення та функціонування груп продовженого дня визначено Порядком створення гpyп подовженого дня у державних i комунальних закладах загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти i науки України.

Група подовженого дня може комплектуватися із учнів одного або кількох класів.

3.32. Режим роботи групи подовженого дня та організації освітнього процесу схвалюється педагогічною радоюй затверджується директором Ліцею № 14
м. Києва.

3.33. Зарахування учнів до групи подовженого дня та їхнього відрахування з неї здійснюються згідно з наказом директора на підставі відповідної заяви батьків або інших законних представників учнів.

3.34. Організація та функціонування груп подовженого дня здійснюються з додержанням вимог законодавства щодо охорони праці, правил протипожежної безпеки, санітарно-гігієнічних та державних будівельних правил та норм.

3.35. Тижневе навантаження учнів встановлюється в межах часу, передбаченого освітніми програмами, складеними на основі освітніх програм за вальдорфською педагогікою, затверджених Державною службою якості освіти України, та типових освітніх програм, затверджених наказом Міністерством освіти i науки України.

3.36. Освітній процес у Ліцеї № 14 м. Києва організовується в межах навчального року, що розпочинається в День знань – 1 вересня, триває не менше 175 навчальних днів i закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

3.37. Структура навчального року (тривалість навчальних занять, поділ на семестри та режим роботи) встановлюється Ліцеєм № 14 м. Києва в межах часу, передбаченого освітніми програмами.

Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою.

3.38. Тривалість канікул у Ліцеї № 14 м. Києва протягом навчального року не повинна становити менше 30 календарних днів.

3.39. Тривалість уроків у Ліцеї № 14 м. Києва становить:

у 1-х класах – 35 хвилин;

у 2-4 класах – 40 хвилин;

у 5-12 класах – 45 хвилин (крім випадків, визначених законодавством України).

Тривалість перерв між уроками у Ліцеї № 14 м. Києва встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку й харчування учнів, але не менше 10 хвилин, а великої перерви – не менше 20 хвилин.

3.40. Тижневий режим роботи закладу освіти регламентується розкладом навчальних занять.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші форми організації освітньої діяльності, позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом i спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток ïxніх творчих здібностей, нахилів й обдарувань.

Окрім класичної системи класно-урочного навчання, освітній процес організовується з використанням інноваційних форм: епохально-інтегрованого навчання, практично-проєктої діяльності, екологічних та виробничих практик, творчих майстерень, виїзних та дослідницьких проєктів як на базі Ліцею № 14 м. Києва, так і на базі установ, підприємств, організацій та інших закладів освіти, з якими укладено відповідні угоди про співпрацю.

3.41. Відволікати учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.

Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених освітньою програмою та навчальним планом Ліцею № 14 м. Києва, дозволяється лише за ïxньою згодою та згодою батьків aбo осіб, які ïx замінюють.

3.42. Зміст, обсяг i характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних i санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів.

3.43. Основними видами оцінювання результатів навчання учнів Ліцею № 14 м. Києва є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація.

3.44. Оцінювання досягнень учнів здійснюють педагогічні працівники за системою оцінювання, визначеною законодавством. Залучення будь-яких інших осіб до оцінювання результатів навчання учнів здійснюється за рішенням директора.

Ліцей № 14 м. Києва може здійснювати оцінювання за власною шкалою оцінювання результатів навчання учнів. У разі запровадження оцінювання за власною шкалою Ліцей № 14 м. Києва визначає правила їхнього переведення до системи оцінювання, визначеної законодавством.

Ліцей № 14 м. Києва забезпечує справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів навчання учнів.

3.45. У разі наявності міжнародних угод про взаємне визнання та еквівалентність документів про загальну середню освіту, навчальні досягнення, отримані в закладі освіти країни перебування, мають бути переведені зі шкали оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в системі загальної середньої освіти країни перебування в 12-бальну шкалу оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в системі загальної середньої освіти України.

3.46. Оцінювання відповідності результатів навчання учнів Ліцею №14
м. Києва, які завершили здобуття початкової, базової середньої чи профільної середньої освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації, крім випадків, визначених чинним законодавством.

Зміст, форми й порядок проведення державної підсумкової атестації визначаються та затверджуються центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

3.47. Річне оцінювання та державна підсумкова атестація учнів Ліцею № 14 м. Києва здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається щороку в разі переведення учнів на наступний рік навчання відповідно до законодавства. У документі про освіту (свідоцтві досягнень) відображаються досягнення у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

3.48. Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання й державної підсумкової атестації учні отримують такі документи про освіту:

- свідоцтво про здобуття початкової освіти;

- свідоцтво про здобуття базової середньої освіти та свідоцтво про здобуття базової середньої освіти з відзнакою;

- свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти, свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакою (для осіб, нагороджених срібною медаллю «За досягнення у навчанні»), свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакою (для осіб, нагороджених золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні»).

3.49. Здобувачі освіти Ліцею № 14 м. Києва переводяться на наступний рік навчання після завершення навчального року, крім випадків, визначених законодавством.

Порядок переведення здобувачів освіти Ліцею № 14 м. Києва до наступного класу визначається Порядком переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України.

3.50. Виховний процес є невід’ємною складовою освітнього процесу в Ліцеї № 14 м. Києва та здійснюється під час урочної, позаурочної та позашкільної роботи з учнями.

Цілі виховного процесу визначаються на підставі принципів, закладених у Конституції України, законах та інших нормативно-правових актах України.

3.51. У Ліцеї № 14 м. Києва забороняється утворення й діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення учнів Ліцею № 14 м. Києва до вступу в будь-які об’єднання громадян, релігійні організації й воєнізовані формування забороняється.

3.52. Ліцей № 14 м. Києва може розробляти, удосконалювати та впроваджувати нові освітні технології й форми організації освітнього процесу.

IV. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

4.1. Учасниками освітнього процесу є:

здобувачі освіти (учні);

педагогічні працівники;

інші працівники закладу освіти;

батьки учнів;

асистенти дітей (у разі ïx допуску відповідно до законодавства).

4.2. Не можуть працювати в Ліцеї № 14 м. Києва aбo залучатися до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер-класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) особи, які вчинили злочин проти статевої свободи чи статевої недоторканості дитини aбo в присутності дитини чи з використанням дитини.

4.3. Учні Ліцею № 14 м. Києва мають право на:

навчання впродовж життя та академічну мобільність;

індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм i темпу здобуття освіти, закладів освіти й запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня ïxньої складності, методів i засобів навчання;

якісні освітні послуги;

справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

відзначення успіхів у своїй діяльності;

свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання й праці;

захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за
будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня;

отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особі, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком aбo вчинила булінг (цькування);

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею № 14 м. Києва та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому Ліцеєм № 14 м. Києва відповідно до спеціальних законів;

доступ до інформаційних pecypciв i комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

особисту aбo через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні Ліцеєм № 14 м. Києва;

самостійну aбo через своїх законних представників реєстрацію на державних інформаційних pecypcax та державних вебплатформах дистанційного навчання;

інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

4.4. Учні Ліцею № 14 м. Києва зобов’язані:

виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

дотримуватися цього Статуту, Правил внутрішнього розпорядку Ліцею № 14 м. Києва;

повідомляти керівництво Ліцею № 14 м. Києва про факти булінгу (цькування) стосовно здобувачів освіти, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто aбo про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

4.5. До учнів Ліцею № 14 м. Києва можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення й відзначення, що визначаються цим Статутом та Положенням про заохочення й відзначення учнів, що затверджується педагогічною радою.

Рішення про заохочення (відзначення) учня приймає педагогічна рада.

4.6. За невиконання або неналежне виконання своїх обов’язків, порушення Статуту, Правил внутрішнього розпорядку учасники освітнього процесу несуть відповідальність відповідно до чинного законодавства.

4.7. Педагогічними працівниками Ліцею № 14 м. Києва є директор, заступники директора, учителі, інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу в порядку, що встановлюється Ліцеєм № 14 м. Києва.

На посади педагогічних працівників Ліцею № 14 м. Києва приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно володіють державною мовою (для громадян України) aбo володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний i психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

Перелік посад педагогічних працівників встановлюється Кабінетом Міністрів України.

4.8. Педагогічні працівники приймаються на роботу директором Ліцею № 14 м. Києва за трудовими договорами відповідно до вимог законодавства про працю, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

4.9. Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків та виконання робіт, не передбачених трудовим договором, без згоди педагогічного працівника забороняється, крім випадків, передбачених законодавством України.

4.10. Атестація педагогічних працівників Ліцею № 14 м. Києва є обов’язковою i здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» з урахуванням Закону України «Про повну загальну середню освіту» та в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти й науки.

За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюється aбo підтверджується кваліфікаційна категорія та може бути присвоєне педагогічне звання. Перелік кваліфікаційних категорій i педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.

4.11. Сертифікація педагогічних працівників відбувається на добровільних засадах виключно за їхньою ініціативою.

Право на проходження сертифікації мають педагогічні працівники, які працюють не менше двох років у закладах освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти, та мають педагогічне навантаження.

За результатами успішного проходження сертифікації педагогічним працівникам видається сертифікат, який є дійсним упродовж трьох років.

Успішне проходження сертифікації зараховується як проходження атестації педагогічними працівниками.

Педагогічні працівники, які отримують доплату за успішне проходження сертифікації, впроваджують i поширюють методики компетентнісного навчання та нові освітні технології, можуть бути залучені до процедур та заходів, пов’язаних із забезпеченням якості освіти та впровадженням інновацій, педагогічних новацій i технологій у системі освіти.

4.12. Педагогічні працівники Ліцею № 14 м. Києва мають право на:

академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів i засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

педагогічну ініціативу;

розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проєктів, освітніх методик i технологій, методів i засобів;

користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею № 14 м. Києва;

підвищення кваліфікації, перепідготовку;

доступ до інформаційних ресурсів i комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

захист професійної честі та гідностi;

індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами Ліцею № 14 м. Києва;

безпечні й нешкідливі умови праці:

подовжену оплачувану відпустку;

участь у громадському самоврядуванні Ліцею № 14 м. Києва;

участь у роботі колегіальних органів управління Ліцею № 14 м. Києва;

захист під час освітнього процесу від будь-яких форм насильства та експлуатації, у тому числі булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, від пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю.

4.13. Педагогічні працівники Ліцею № 14 м. Києва зобов’язані:

дотримуватися принципів дитиноцентризму та педагогіки партнерства у відносинах з учнями та їхніми батьками;

виконувати обов’язки, визначені законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, установчими документами Ліцею № 14 м. Києва, трудовим договором та/або їхніми посадовими обов’язками;

забезпечувати єдність навчання, виховання та розвитку учнів, а також дотримуватися у своїй педагогічній діяльності інших принципів освітньої діяльності, визначених статтею 6 Закону України «Про освіту»;

використовувати державну мову в освітньому процесі;

володіти навичками з надання домедичної допомоги дітям;

постійно підвищувати свою педагогічну майстерність;

дотримуватися педагогічної етики;

поважати гідність, права, свободи й законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет i територіальну цілісність України;

виховувати в учнів повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психологічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю учня, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Ліцею № 14
м. Києва алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

додержуватися цього Статуту, Правил внутрішнього розпорядку, виконувати свої посадові обов’язки;

повідомляти керівництво Ліцею № 14 м. Києва про факти булінгу (цькування) стосовно учнів, педагогічних, науково-пeдaгoгiчниx, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком якого вони були особисто aбo інформацію про які отримали від інших осіб, вживати невідкладних заходів для припинення булінгу (цькування).

4.14. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, Правила внутрішнього розпорядку Ліцею № 14 м. Києва, не виконують посадових обов’язків, умови колективного договору (контракту) aбo за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства.

4.15. Батьки учнів (особи, які їх замінюють) є учасниками освітнього процесу з моменту зарахування їхніх дітeй до Ліцею № 14 м. Києва.

4.16. Батьки та особи, які ïx замінюють, мають право:

захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів;

звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

обирати заклад освіти, освітню програму, вид i форму здобуття дітьми відповідної освіти;

брати участь у громадському самоврядуванні, зокрема обирати й бути обраними до органів громадського самоврядування Ліцею № 14 м. Києва;

завчасно отримувати інформацію про всі заплановані в Ліцею № 14 м. Києва та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

отримувати інформацію про діяльність Ліцею № 14 м. Києва, у тому числі щодо надання соціальних та психолого-педагогічних послуг особам, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками aбo вчинили булінг
(цькування), про результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) i результати оцінювання якості освіти в Ліцеї
№ 14 м. Києва та їїосвітньої діяльності;

подавати керівництву aбo Власнику Ліцею № 14 м. Києва заяву про випадки булінгу (цькування) стосовно дитини aбo будь-якого іншого учасника освітнього процесу;

вимагати повного та неупередженого розслідування випадків булінгу (цькування) стосовно дитини aбo будь-якого іншого учасника освітнього процесу.

4.17. Батьки та особи, які ïx замінюють, зобов’язані:

виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод i законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих i довкілля;

сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

поважати гідність, права, свободи й законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

дбати про фізичне й психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

формувати в дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних i релігійних поглядів та культурних традицій, рівного соціального походження, сімейного та майнового стану;

настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

формувати в дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет i територіальну цілісність України;

виховувати в дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

дотримуватися цього Статуту, Правил внутрішнього розпорядку Ліцею №14 м. Києва;

сприяти керівництву Ліцею № 14 м. Києва в проведенні розслідування щодо випадків булінгу (цькування);

виконувати рішення та рекомендації комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в Ліцеї № l4 м. Києва.

4.18. Кожний учасник освітнього процесу зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності.

Система та механізми забезпечення академічної доброчесності формуються відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту.

V. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ № 14 М. КИЄВА

5.1. Управління Ліцеєм № 14 м. Києва здійснюють:

Власник або уповноважений ним орган;

директор Ліцею № 14 м. Києва;

педагогічна рада;

загальні збори (конференція) як вищий колегіальний орган громадського самоврядування Ліцею № 14 м. Києва.

5.2. Органи громадського самоврядування та Піклувальна рада мають право брати участь в управлінні Ліцею № 14 м. Києва в порядку та межах, визначених законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», цим Статутом.

5.3. Права та обов’язки Власника Ліцею № 14 м. Києва визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та іншими актами законодавства.

5.4. Власник Ліцею № 14 м. Києва aбo уповноважений ним орган:

затверджує Статут Ліцею № 14 м. Києва (його нову редакцію);

затверджує Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти та склад конкурсної комісії;

приймає рішення про проведення конкурсу на посаду керівника закладузагальної середньої освіти в порядку, встановленому чинним законодавством;

затверджує за поданням Ліцею № 14 м. Києва стратегію розвитку;

фінансує виконання стратегії розвитку, у тому числіздійснення інноваційної діяльності Ліцеєм № 14 м. Києва;

утворює та ліквідує структурні підрозділи в Ліцеї № 14 м. Києва;

здійснює контроль за використанням Ліцеєм № 14 м. Києва коштів;

здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками віку, статі, раси, кольору шкіри, стану здоров’я, інвалідності, особливих освітніх потреб, громадянства, національності, політичних, релігійних чи інших переконань, місця проживання, мови спілкування, походження, сімейного, соціального та майнового стану, складних життєвих обставин, наявності судимості та іншими ознаками;

затверджує кошторис Ліцею № 14 м. Києва, у тому числі обсяг коштів, що передбачається на підвищення кваліфікації педагогічних працівників, та контролює його виконання;

реалізує інші права, передбачені чинним законодавством.

5.5. Директор Ліцею № 14 м. Києва здійснює безпосереднє управління Ліцеєм № 14 м. Києва й несе відповідальність за його освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність.

Директором Ліцею № 14 м. Києва може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного й психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до Закону України «Про повну загальну середню освіту».

5.6. Директор Ліцею № 14 м. Києва призначається на посаду за результатами конкурсу, що проводиться відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» та Положення про конкурс, затвердженого Власником або уповноваженим ним органом (посадовою особою), та звільняється з посади Департаментом освіти і науки виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Строк перебування на посаді директора Ліцею № 14 м. Києва визначається Законом України «Про повну загальну середню освіту».

У період дії воєнного стану призначення на посаду директора Ліцею № 14
м. Києва здійснюється з дотриманням вимог Закону України «Про правовий режим воєнного стану» та інших актів законодавства.

5.7. Не може обіймати посаду директора Ліцею № 14 м. Києва особа, яка:

є недієздатною aбo цивільна дієздатність якої обмежена;

має судимість за вчинення злочину;

позбавлена права обіймати відповідну посаду;

за рішенням суду визнана винною у вчиненні корупційного правопорушення;

за рішенням суду визнана винною у вчиненні правопорушення, пов’язаного з корупцією;

підпадає під заборону, встановлену Законом України «Про очищення влади».

5.8. Директор Ліцею № 14 м. Києва має право:

діяти від імені Ліцею № 14 м. Києва без довіреності та представляти Ліцей
№ 14 м. Києва у відносинах з іншими особами;

підписувати документи з питань освітньої, фінансово-господарської та iншoï діяльності Ліцею № 14 м. Києва;

приймати рішення щодо діяльності Ліцею № 14 м. Києва в межах повноважень, визначених законодавством та строковим трудовим договором, у тому числі розпоряджатися в установленому порядку майном Ліцею № 14 м. Києва та коштами;

призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників Ліцею № 14 м. Києва, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;

визначати режим роботи Ліцею № 14 м. Києва;

ініціювати перед Власником або уповноваженим ним органом питання щодо створення або ліквідації структурних підрозділів;

видавати відповідно до своєї компетенції накази й контролювати ïxнє виконання;

укладати угоди (договори, контракти) з фізичними та/або юридичними особами відповідно до своєї компетенції;

звертатися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти із заявою щодо проведення позапланового інституційного аудиту, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або громадської акредитації
Ліцею № 14 м. Києва;

приймати рішення з інших питань діяльності Ліцею № 14 м. Києва.

5.9. Директор Ліцею №14 м. Києва зобов’язаний:

виконувати закони України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інші акти законодавства, а також забезпечувати та контролювати ïxнє виконання працівниками Ліцею № 14 м. Києва, зокрема в частині організації освітнього процесу державною мовою;

планувати та організовувати діяльність Ліцею № 14 м. Києва;

розробляти проєкт кошторису та подавати його на затвердження;

надавати щороку Власнику пропозиції щодо обсягу коштів, необхідних для підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

організовувати фінансово-господарську діяльність Ліцею № 14 м. Києва в межах затвердженого кошторису;

забезпечувати розроблення та виконання стратегії розвитку Ліцею № 14 м. Києва;

затверджувати Правила внутрішнього розпорядку Ліцею № 14 м.Києва;

затверджувати посадові інструкції працівників Ліцею № 14 м. Києва;

організовувати освітній процес та видачу документів про освіту;

затверджувати освітню (освітні) програму (програми) Ліцею № 14 м. Києва відповідно до Закону «Про повну загальну середню освіту»;

створювати умови для реалізації прав та обов’язків ycix учасників освітнього процесу, у тому числі реалізації академічних свобод педагогічних працівників, індивідуальної освітньої траєкторії та/або індивідуальної програми розвитку учнів, формування у разі потреби індивідуального навчального плану;

затверджувати Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти в Ліцеї № 14 м. Києва, забезпечити її створення та функціонування;

забезпечувати розроблення, затвердження, виконання та моніторинг виконання індивідуальної програми розвитку учня;

контролювати виконання педагогічними працівниками та учнями (учнем) освітньої програми, індивідуальної програми розвитку, індивідуального навчального плану;

забезпечувати здійснення контролю за досягненням учнями результатів навчання, визначених державними стандартами повної загальної середньої освіти, індивідуальною програмою розвитку, індивідуальним навчальним планом;

створювати необхідні умови для здобуття освіти особами з особливими освітніми потребами;

сприяти проходженню атестації та сертифікації педагогічними працівниками;

створювати умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю Ліцею № 14 м. Києва;

сприяти та створювати умови для діяльності органів громадського самоврядування в Ліцеї №14 м. Києва;

формувати засади, створювати умови, сприяти формуванню культури здорового способу життя учнів та працівників Ліцею № 14 м. Києва;

створювати в Ліцеї № 14 м. Києва безпечне освітнє середовище, забезпечувати дотримання вимог щодо охорони дитинства, охорони праці, вимог техніки життєдіяльності;

організовувати харчування та сприяти медичному обслуговуванню учнів відповідно до законодавства;

забезпечувати відкритість i прозорість діяльності Ліцею № 14 м. Києва, зокрема шляхом оприлюднення публічної інформації відповідно до вимог законів України «Про освіту», «Про доступ до публічної інформації», «Про відкритість використання публічних коштів» та інших законів України;

здійснювати зарахування, переведення, відрахування учнів, а також ïxнє заохочення (відзначення) та притягнення до відповідальності відповідно до вимог законодавства;

організовувати документообіг та звітність відповідно до законодавства;

звітувати щороку на загальних зборах (конференції) колективу про свою роботу та виконання стратегії розвитку Ліцею № 14 м. Києва;

проводити роботу, спрямовану на запобігання та протидію булінгу, забезпечувати оприлюднення на вебсайті, дошках оголошень здобувачів освіти в Ліцеї № 14 м. Києва процедуру подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування) (форму заяви, примірний зміст, терміни та процедуру розгляду відповідно до законодавства), порядок реагування на доведені випадки булінгу (цькування) у Ліцеї № 14 м. Києва та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування);

скликати засідання комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) для прийняття рішення за результатами проведеного розслідування та вживати відповідних заходів реагування;

налагоджувати роботу психологічної служби, формування вмінь i навичок щодо виявлення, протидії та попередження булінгу (цькування);

проводити моніторинг безпечності та комфортності Ліцею № 14 м. Києва та освітнього середовища;

забезпечувати виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками aбo постраждали від булінгу (цькування);

повідомляти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в Ліцеї
№ 14 м. Києва;

виконувати інші обов’язки, покладені на нього законодавством, Власником, цим Статутом, колективним договором, строковим трудовим договором (контрактом) та посадовою інструкцією.

5.10. Директор зобов’язаний протягом першого року після призначення на посаду пройти курс підвищення кваліфікації з управлінської діяльності обсягом не менше 90 навчальних годин.

5.11. У Ліцеї № 14 м. Києва можуть утворюватися та діяти органи самоврядування працівників ліцею, органи учнівського самоврядування, органи батьківського самоврядування, інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу та Піклувальна рада, повноваження, засади формування та діяльності яких визначаються Законом України «Про повну загальну середню освіту» та цим Статутом.

5.12. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею № 14 м. Києва є загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників ycix учасників освітнього процесу (їхніх органів самоврядування – за наявності) у порядку, визначеному законодавством та цим Статутом.

Інформація про час i місце проведення загальних зборів (конференції) колективу розміщується в Ліцеї № 14 м. Києва та оприлюднюється на офіційному вебсайті Ліцею № 14 м. Києва не пізніше, ніж за один місяць до дня їхнього проведення.

Загальні збори (конференція) щороку заслуховують звіт директора про здійснення управління Ліцеєм №14 м. Києва, розглядають питання навчально-виховної, методичної, економічної та фінансово-господарської діяльності.

5.13. Делегати загальних зборів (конференції) колективу з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

працівників Ліцею № 14 м. Києва – зборами трудового колективу;

учнів Ліцею № 14 м. Києва – класними зборами;

батьків учнів, представників громадськості – батьківськими конференціями.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів.

Загальні збори (конференція) колективу правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їхніх повноважень становить один рік.

5.14. Право скликати збори (конференцію) колективу мають учасники освітнього процесу, якщо за це висловилось не менше третини їхньої загальної кількості, директор Ліцею № 14 м. Києва, Власник або Орган управління.

5.15. Загальні збори (конференція) колективу:

заслуховують звіт директора Ліцею №14 м. Києва, оцінюють його діяльність i за результатами oцінки можуть ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту Ліцею №14 м. Києва;

розглядають питання освітньої, методичної й фінансово-господарської діяльності Ліцею № 14 м. Києва;

затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності Ліцею № 14 м. Києва;

приймають рішення про стимулювання праці директора Ліцею №14 м. Києва та інших педагогічних працівників.

5.16. Педагогічна рада є основним постійно діючим колегіальним органом управління Ліцею №14 м. Києва.

5.17. Уci педагогічні працівники Ліцею № 14 м. Києва зобов’язані брати участь у засіданнях педагогічної ради.

Головою педагогічної ради є директор Ліцею №14 м. Києва.

5.18. Педагогічна рада:

схвалює стратегію розвитку Ліцею № 14 м. Києва та річний план роботи;

схвалює освітню (освітні) програму (програми), зміни до неї (них) та оцінює результати її (їхнього) виконання;

схвалює правила внутрішнього розпорядку, Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти;

приймає рішення щодо вдосконалення й методичного забезпечення освітнього процесу;

приймає рішення щодо переведення учнів на наступний рік навчання, їхнього відрахування, притягнення до відповідальності за невиконання обов’язків, а також щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та інших учасників освітнього процесу;

розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, професійної майстерності, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, формує та затверджує річний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

приймає рішення щодо визнання результатів підвищення кваліфікації педагогічного працівника, отриманих ним поза закладами освіти, що мають ліцензію на підвищення кваліфікації або провадять освітню діяльність за акредитованою освітньою програмою;

приймає рішення щодо впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

може ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту, громадської акредитації, зовнішнього моніторингу якості освіти та/або освітньої діяльності Ліцею № 14 м. Києва;

розглядає інші питання, віднесені законом та цим Статутом до її повноважень.

5.19. Засідання педагогічної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її складу. Рішення з ycix питань приймаються більшістю голосів від її складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови педагогічної ради є визначальним. Рішення педагогічної ради оформлюються протоколом засідання, який підписується головою та секретарем педагогічної ради.

5.20. Рішення педагогічної ради, прийняті в межах її повноважень, уводяться в дію наказом директора Ліцею №14 м. Києва та є обов’язковими до виконання всіма учасниками освітнього процесу .

5.21. За рішенням Власника або уповноваженого ним органу в Ліцеї № 14 м. Києва може бути утворено Піклувальну раду.

Склад Піклувальної ради формується Власником або Органом управління з урахуванням пропозицій органів управління Ліцею №14 м. Києва, органів громадського самоврядування Ліцею №14 м. Києва, депутатів відповідної місцевої ради.

До складу Піклувальної ради не можуть входити учні та працівники Ліцею
№ 14 м. Києва.

5.22. Піклувальна рада:

аналізує та оцінює діяльність Ліцею № 14 м. Києва та її директора;

розробляє пропозиції до стратегії та перспективного плану розвитку Ліцею
№14 м. Києва та аналізує стан їхнього виконання;

сприяє залученню додаткових джepeл фінансування, що не заборонені законом;

проводить моніторинг виконання кошторису Ліцею №14 м. Києва й вносить відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду директором;

має право звернутися до центрального органу виконавчої влади із забезпечення якості освіти щодо проведення позапланового інституційного аудиту Ліцею №14 м. Києва;

може вносити Власнику Ліцею №14 м. Києва подання про заохочення директора або притягнення його до дисциплінарної відповідальності з підстав, визначених законом;

здійснює інші повноваження, визначені чинним законодавством та цим Статутом.

5.23. Піклувальна рада сприяє виконанню перспективних завдань розвитку Ліцею №14 м. Києва, залученню фінансових ресурсів для забезпечення її діяльності з основних напрямів розвитку й здійсненню контролю за їхнім використанням, ефективній взаємодії Ліцею № 14 м. Києва з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, громадськістю, громадськими об’єднаннями, юридичними та фізичними особами.

5.24. Піклувальна рада є колегіальним органом. Засідання Піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її затвердженого складу.

Рішення з ycix питань приймаються більшістю голосів від її затвердженого складу. У разі рівного розподілу голосів голос голови Піклувальної ради є визначальним.

Рішення Піклувальної ради оформлюються протоколом її засідання, який підписують головуючий на засіданні та секретар.

5.25. Свої рішення Піклувальна рада в 7-денний строк доводить до відома учасників освітнього процесу. Їх виконання організовується членами Піклувальної ради.

5.26. Громадське самоврядування в Ліцеї № 14 м. Києва здійснюється на принципах:

пріоритету прав i свобод людини й громадянина;

верховенства права;

взаємної поваги та партнерства;

репрезентативності органів громадського самоврядування, громадських об’єднань та інших інститутів громадянського суспільства й правоможності їхніх представників;

обов’язковості розгляду пропозицій сторін;

пріоритету узгоджувальних процедур;

прозорості, відкритості та гласності;

обов’язковості дотримання досягнутих домовленостей;

взаємної відповідальності сторін.

5.27. Самоврядування здобувачів освіти здійснюється учнями безпосередньо й через органи самоврядування здобувачів освіти.

Здобувачі освіти Ліцею № 14 м. Києва мають рівні права на участь в самоврядуванні здобувачів освіти, зокрема на участь у poбoтi дорадчих (консультативних із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів самоврядування здобувачів освіти, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів самоврядування здобувачів освіти.

5.28. Самоврядування здобувачів освіти може діяти на рівні класу та структурного підрозділу Ліцею № 14 м. Києва.

Органи самоврядування здобувачів освіти утворюються за ініціативою учнів та можуть мати різноманітні форми й назви.

Органи самоврядування здобувачів освіти мають право, але не зобов’язані вести протоколи чи будь-які інші документи щодо своєї діяльності.

5.29. Органи самоврядування здобувачів освіти мають право:

брати участь в обговоренні питань удосконалення освітнього процесу, науково-дослідної роботи, організації дозвілля, оздоровлення, побуту та харчування;

проводити за погодженням з директором організаційні, просвітницькі, наукові, спортивні, оздоровчі та інші заходи та/або ініціювати їхнє проведення;

брати участь у заходах (процесах) із забезпечення якості освіти відповідно до процедур внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

захищати права та інтереси учнів, які здобувають освіту в Ліцеї № 14 м. Києва;

вносити пропозиції та/або брати участь у розробленні та/або обговоренні плану роботи Ліцею №14 м. Києва, змісту освітніх i навчальних програм;

через своїх представників брати участь у засіданнях Педагогічної ради з ycix питань, що стосуються організації та реалізації освітнього процесу.

5.30. Діяльність органів самоврядування здобувачів освіти не повинна призводити до порушення законодавства, установчих документів Ліцею № 14 м. Києва, цього Статуту, Правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.

5.31. Рішення органу самоврядування здобувачів освіти виконується здобувачами освіти на добровільних засадах.

5.32. Директор Ліцею № 14 м. Києва сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування здобувачів освіти.

5.33. Ліцей забезпечує прозорість та інформаційну відкритість відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

5.34. У Ліцеї № 14 м. Києва може діяти батьківське самоврядування, яке здійснюється батьками учнів як безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їхнього дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених законодавством України.

Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування
(у межах класу, Ліцею № 14 м. Києва, за інтересами тощо).

Батьки можуть розглядати будь-які питання й приймати рішення, крім тих, що належать до компетенції інших органів управління чи органів громадського самоврядування ліцею № 14 м. Києва.

5.35. Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах.

Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності Ліцею № 14 м. Києва можуть бути реалізовані виключно за рішенням директора Ліцею № 14 м. Києва, якщо таке рішення не суперечить законодавству.

5.37. Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству.

5.38. Органи батьківського самоврядування мають право, але не зобов’язані оформлювати свої рішення відповідними протоколами.

5.39. Працівники Ліцею № 14 м. Києва не мають право втручатися в діяльність батьківського самоврядування, а також збирати чи зберігати протоколи засідань органів батьківського самоврядування.

VІ. МАЙНО ТА ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

6.1. Правові засади володіння, користування й розпорядження майном Ліцею №14 м. Києва визначаються законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства та цим Статутом.

6.2. До майна Ліцею № 14 м. Києва належать:

нерухоме та рухоме майно, включаючи будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, обладнання, транспортні засоби, службове житло тощо;

майнові права, включаючи майнові права інтелектуальної власності на об’єкти права інтелектуальної власності, зокрема інформаційні системи, об’єкти авторського права та/або суміжних прав;

інші активи, передбачені законодавством.

6.3. Ліцей № 14 м. Києва користується земельною ділянкою та має закріплене приміщення за адресою: проспект Воскресенський, 3, у Дніпровському районі міста Києва, а також обладнання для організації освітнього процесу.

Будівля обладнана кабінетами, класами, лабораторіями, залами, майстернями, бібліотекою, спортивним залом та майданчиками, іншими приміщеннями.

6.4. Основні фонди, оборотні кошти та інше майно Ліцею № 14 м. Києва не підлягають вилученню, крім випадків, встановлених законом.

Майно Ліцею № 14 м. Києва не підлягає приватизації чи використанню для провадження видів діяльності, не передбачених спеціальними законами, крім надання в оренду з метою надання послуг, які не можуть бути забезпечені безпосередньо Ліцеєм № 14 м. Києва, пов’язаних із забезпеченням освітнього процесу або обслуговуванням учасників освітнього процесу, з урахуванням визначення уповноваженим Органом управління можливості користування державним або комунальним нерухомим майном відповідно до законодавства.

6.5. Ліцей № 14 м. Києва провадить фінансово-господарську діяльність відповідно до Бюджетного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

6.6. Фінансово-господарська діяльність Ліцею № 14 м. Києва здійснюється відповідно до законодавства.

Ліцей № 14 м. Києва є бюджетною установою, видатки на яку здійснюються в установленому законодавством порядку за рахунок:

освітньої субвенції з державного бюджету;

бюджету міста Києва;

інших джерел фінансування, не заборонених законодавством.

Іншими джерелами фінансування можуть бути:

доходи від надання платних освітніх та інших послуг;

благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;

гранти.

Отримані із зазначених джерел кошти використовуються Ліцеєм № 14
м. Києва відповідно до затвердженого кошторису.

6.7. Одержання власних надходжень не є підставою для зменшення обсягу бюджетного фінансування.

Отримані кошти повинні бути використані відповідно до Статуту, зокрема, для організації та забезпечення діяльності Ліцею №14 м. Києва, та не можуть бути вилучені в дохід державного або місцевих бюджетів, крім випадків, передбачених законом.

6.8. Фінансово-господарська діяльність Ліцею № 14 м. Києва здійснюється на основі кошторису, що затверджується у встановленому чинним законодавством порядку, з урахуванням пропозицій Ліцею № 14 м. Києва.

6.9. Ліцей № 14 м. Києва може надавати платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України.

Директор визначає перелік платних освітніх та інших послуг, що надаються Ліцеєм № 14 м. Києва, із зазначенням часу, місця, способу та порядку надання кожної з послуг, їхньої вартості та особи, відповідальної за їхнє надання.

Учні та їхні батьки можуть отримувати у Ліцеї 14 м. Києва платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

6.10. Ліцей № 14 м. Києва не може надавати (повністю чи частково) платні освітні послуги для досягнення її учнями результатів навчання (компетентностей), визначених державними стандартами.

6.11. У Ліцеї № 14 м. Києва під час освітнього процесу, що забезпечує досягнення результатів навчання, передбачених освітньою програмою, не можуть проводитися платні заходи чи надаватися платні послуги.

6.12. Ліцей № 14 м. Києва мас право набувати майнові та немайнові права, нести обов’язки, виступати стороною в судовому процесі.

6.13. Вимоги до бухгалтерського обліку та звітності Ліцею № 14 м. Києва визначаються законодавством.

Бухгалтерський облік Ліцею № 14 м. Києва здійснюється централізованою бухгалтерією Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації.

Ліцей № 14 м. Києва за рішенням Власника може мати самостійний баланс.

6.14. Державний нагляд (контроль) діяльності Ліцею № 14 м. Києва у сфері загальної середньої освіти здійснюється відповідно до встановленого законодавством України порядку.

6.15. Формами заходів державного нагляду (контролю) у сфері загальної середньої освіти є:

плановий (позаплановий) інституційний аудит;

позапланова перевірка.

6.16. Зміст, форми та періодичність контролю, не пов’язаного з освітнім процесом у Ліцеї № 14 м. Києва, встановлюється Власником або уповноваженим органом відповідно до законодавства України.

VІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

7.1. Ліцей № 14 м. Києва може здійснювати міжнародне співробітництво у сфері загальної середньої освіти відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», міжнародних договорів, ратифікованих Україною у відповідному порядку.

7.2. Ліцей № 14 м. Києва має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з органами управління освіти, закладами освіти i культури, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн в установленому законодавством порядку.

7.3. Міжнародна академічна мобільність учнів та педагогічних працівників реалізується шляхом їхньої участі в програмах двостороннього та багатостороннього міжнародного обміну учнів та/або педагогічних працівників.

VIII. ПPИПИHEННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЛІЦЕЮ № 14 М. КИЄВА

8.1. Діяльність Ліцею № 14 м. Києва припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію приймається Власником. Припинення діяльності Ліцею № 14 м. Києва здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.

8.2. У разі припинення діяльності Ліцею № 14 м. Києва його активи, майно передаються іншому закладу освіти, неприбутковій організації відповідного виду або зараховуються в дохід бюджету.

8.3. У випадку реорганізації Ліцею № 14 м. Києва його права та обов’язки переходять до правонаступника, що визначається Власником.

8.4. У разі припинення діяльності Ліцею № 14 м. Києва працівникам, що звільняються, гарантується додержання їхніх прав й інтересів відповідно до законодавства України про працю.

8.5. Діяльність Ліцею № 14 м. Києва вважається припиненою з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.

ІХ. ВНЕСЕННЯ ЗМІН TА ДОПОВНЕНЬ ДО CTATУTУ

9.1. Зміни та доповнення до цього Статуту вносяться відповідно до чинного законодавства України в тому ж порядку, в якому він був затверджений.

Начальник упpaвління освіти

Дніпровської районної в місті Києві

державної адміністрації Наталія ІВАНІНА

Директор Ліцею № 14

Дніпровського району м. Києва Тамара МАНЬКО

Кiлькiсть переглядiв: 90

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.